Állásajánlatok
Állást keresőknek
Munkaadóknak
Programok
Közfoglalkoztatás
Képzési ajánlatok
Pályázatok
Statisztika
Hírlevél
Hírek, információk
Közérdekű adatok
Közérdekű munka
Eseménynaptár
Kapcsolatfelvétel
Elérhetőségek
Külföldi állampolgárok magyarországi foglalkoztatásának engedélyezése és bejelentéseNyomtatás

 


Tisztelt Ügyfeleink!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a

külföldiek magyarországi foglalkoztatásának engedélyezésével kapcsolatos ügyfélfogadás

rendje és elérhetőségei a következők.

Tájékoztatás és telefonos ügyfélszolgálat:

Kedd: 8:30-12:00 ;

Ügyfélfogadás helye: 1082 Budapest, Kisfaludy u.11. 4.iroda

Telefonos ügyfélszolgálat száma: +36 1 477 5775

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2021. május 17. napjától a külföldi állampolgárok magyarországi foglalkoztatása kapcsán tartott ügyfélszolgálaton továbbra is fennmarad az előzetes időpontfoglalással történő személyes ügyfélfogadás rendje.
 
Ügyfélszolgálatunk változatlanul keddenként 08:30-tól 12:00 óráig működik, melyre a kmmv@ffo.bfkh.gov.hue-mailcímen jelentkezhetnek be, illetve foglalhatnak időpontot.

 

Az időpontfoglalás mellett – ügyfélszolgálatunk kapacitásától függően és a Covid19 vírus terjedését megelőző biztonsági intézkedések betartásával – lehetőség nyílik az érkezési sorrendben (sorszámhúzással) történő ügyfélfogadásra is.

 

Felhívjuk szíves figyelmüket arra, hogy az előre lefoglalt időpontra érkező ügyfelek elsőbbséget élveznek, és biztosan sorra kerülnek az ügyfélszolgálati napokon, míg az időpontfoglalás nélkül érkezők részére nem tudjuk garantálni ugyanezt, ezért javasoljuk, hogy a fenti e-mailcímen továbbra is foglaljanak időpontot ügyfélszolgálatunkra!

 

A fenti rendelkezések kapcsán szíves megértésüket és türelmüket kérjük!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy jogszabály-módosítás miatt 2020.03.01. napjától az engedélymentesen foglalkoztatható harmadik országbeli állampolgárok,  továbbá a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek magyarországi  foglalkoztatásával kapcsolatos bejelentési kötelezettségüket már nem az állami foglalkoztatási szerv hatáskörében eljáró járási (kerületi) hivatal, hanem a foglalkoztatás helye szerint illetékes kormányhivatal felé kell teljesíteniük. Fővárosi munkavégzés esetén Budapest Főváros Kormányhivatala Foglalkoztatási Főosztályához. A bejelentés tartalmi és formai szempontból változatlan.

 

A BFKH Foglalkoztatási Főosztály Közfoglalkoztatási és Igazgatási Osztálya engedélyezi továbbá a harmadik országbeli állampolgárok magyarországi munkavállalását.  Ezzel kapcsolatos tájékoztatónk alább letölthető.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban Eüsztv.) 9. § (1) bekezdés a) pont aa) alpontja alapján a gazdálkodó szervezetek elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, a hatóságokkal az Eüsztv-ben, illetve annak végrehajtási rendeletében meghatározott módon (biztonságos kézbesítési szolgáltatás [KÜNY - tárhely/Ügyfélkapu, Cégkapu] és e-papír szolgáltatás) kell elektronikus úton kapcsolatot tartaniuk.


A fentiek alapján főosztályunk 2019. augusztus 1-től a harmadik országbeli állampolgárok magyarországi foglalkoztatásához kapcsolódó eljárásokban kizárólag a hivatkozott jogszabályoknak megfelelő kapcsolattartást biztosítja a gazdálkodó szervezetnek minősülő ügyfelei számára, a személyes eljárás és az írásbelinek nem minősülő elektronikus kapcsolattartás (e-mail) kizárásával.
Az elektronikus kapcsolattartás abban az esetben is kötelező, ha a gazdálkodó szervezet az eljárásban természetes személy meghatalmazott útján jár el. A meghatalmazott képviseleti jogát továbbiakban is igazolni szükséges, a meghatalmazott az eljárási cselekményeket KÜNY-tárhelye (ügyfélkapuja) igénybe vételével köteles teljesíteni.


A zökkenőmentes ügyintézés érdekében felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy az E-papír szolgáltatás igénybe vétele esetén címzettként Budapest Főváros Kormányhivatala Foglalkoztatási Főosztályát szükséges megjelölniük, témacsoportként a „Kormányhivatali ügyek”, ügytípusként a „Foglalkoztatási támogatások, közfoglalkoztatási és egyéb állami foglalkoztatási feladatok” választása szükséges.


Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy beadványaik benyújtása az Eüsztv-ben meghatározott záradék és hitelesítés alkalmazásával szükséges.

 

Papír alapú irat záradékkal együtt történő digitalizálása

 

  1. Hitelesítési záradék készítése (melyben nyilatkoznak, hogy az elektronikus irat az eredeti papíralapú dokumentummal egyező), majd kinyomtatása, aláírása
  2. A papír alapú dokumentum(ok) és a záradék digitalizálása egyetlen (.pdf formátumú) fájlban
  3. Az elkészült iraton AVDH bélyegző elhelyezése
    • Vagy a https://niszavdh.gov.hu felületen a fájl feltöltésével, majd az elkészült dokumentum letöltésével
    • Vagy küldés során az e-papír szolgáltatás csatolmányok oldalán elérhető hitelesítés funkcióval

 

Részletes szabályok, illetve a szükséges dokumentumok:

 

Tájékoztató külföldi állampolgárok magyarországi munkavégzéséhez

Tájékoztató a munkaerőigény bejelentés módjáról

Foglalkoztató adatlap

Munkaerőigény bejelentőlap természetes személy foglalkoztatók részére 

Kérelem a "nem összevont" engedélyezési eljárásban

Átvételi elismervény

Meghatalmazás (munkavállalási engedély eredeti példányának átvételéhez)

Bejelentés engedélymentes foglalkoztatásról

Előzetes megállapodás minta

Hitelesítési záradék minta

 

 



Budapest Főváros Kormányhivatala Foglalkoztatási Főosztály 1082 Budapest, Kisfaludy u. 11.
Tel.: (1) 477-5700 Fax.: (1) 477-5800 E-mail: foglalkoztatas.fovaros@ffo.bfkh.gov.hu