Állásajánlatok
Állást keresőknek
Munkaadóknak
Programok
Közfoglalkoztatás
Képzési ajánlatok
Pályázatok
Statisztika
Hírlevél
Hírek, információk
Közérdekű adatok
Közérdekű munka
Eseménynaptár
Kapcsolatfelvétel
Elérhetőségek
Külföldi állampolgárok magyarországi foglalkoztatásának engedélyezése és bejelentéseNyomtatás

 


Tisztelt Ügyfeleink!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a

külföldiek magyarországi foglalkoztatásának engedélyezésével kapcsolatos ügyfélfogadás

rendje és elérhetőségei a következők.

Tájékoztatás és telefonos ügyfélszolgálat:

Kedd: 8:30-12:00 ;

Ügyfélfogadás helye: 1082 Budapest, Kisfaludy u.11. 4.iroda

Telefonos ügyfélszolgálat száma: +36 1 477 5775

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a külföldi állampolgárok magyarországi foglalkoztatása kapcsán tartott ügyfélszolgálaton előzetes időpontfoglalással történő személyes ügyfélfogadási rend működik.
 
Ügyfélszolgálatunk változatlanul keddenként 08:30-tól 12:00 óráig működik, melyre a kmmv@ffo.bfkh.gov.hu e-mail címen jelentkezhetnek be, illetve foglalhatnak időpontot.

 

Az időpontfoglalás mellett – ügyfélszolgálatunk kapacitásától függően – lehetőség nyílik az érkezési sorrendben (sorszámhúzással) történő ügyfélfogadásra is. Felhívjuk figyelmüket arra, hogy az előzetes időpontfoglalásra érkező ügyfelek elsőbbséget élveznek, és biztosan sorra kerülnek az ügyfélszolgálati napokon, míg az időpontfoglalás nélkül érkezők részére nem tudjuk ugyanezt garantálni. Javasoljuk, hogy a fenti e-mailcímen továbbra is foglaljanak időpontot ügyfélszolgálatunkra!
 
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az engedélymentesen foglalkoztatható harmadik országbeli állampolgárok,  továbbá a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek magyarországi  foglalkoztatásával kapcsolatos bejelentési kötelezettségüket a foglalkoztatás helye szerint illetékes 19 vármegyei kormányhivatal foglalkoztatási főosztálya felé kell teljesíteniük, fővárosi munkavégzés esetén Budapest Főváros Kormányhivatala Foglalkoztatási Főosztályához. A bejelentés tartalmi és formai szempontból változatlan.


A harmadik országbeli állampolgárok magyarországi munkavállalását a BFKH Foglalkoztatási Főosztály Közfoglalkoztatási és Igazgatási Osztálya engedélyezi. 
Ezzel kapcsolatos tájékoztatónk lentebb letölthető.

 

Főosztályunk 2019. augusztus 1-től a harmadik országbeli állampolgárok magyarországi foglalkoztatásához kapcsolódó eljárásokban kizárólag a hivatkozott jogszabályoknak megfelelő kapcsolattartást biztosítja a gazdálkodó szervezetnek minősülő ügyfelei számára, a személyes eljárás és az írásbelinek nem minősülő elektronikus kapcsolattartás (e-mail) kizárásával.

 

Az elektronikus kapcsolattartás abban az esetben is kötelező, ha a gazdálkodó szervezet az eljárásban természetes személy meghatalmazott útján jár el. A meghatalmazott képviseleti jogát továbbiakban is igazolnia szükséges, a meghatalmazott az eljárási cselekményeket KÜNY - tárhelye (ügyfélkapuja) igénybe vételével köteles teljesíteni.

 

A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (DÁP tv.) 19.§ (1) bekezdés a) pont aa) alpontja alapján a gazdálkodó szervezetek elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek. Az elektronikus ügyintézés módja a (DÁP tv.) 20. § szerint a felhasználó az elektronikus ügyintézéshez szükséges nyilatkozatokat, eljárási cselekményeket és egyéb kötelezettségeket a) elsősorban a digitális állampolgárság keretalkalmazás útján, b) az egységes, személyre szabott ügyintézési felületén, vagy c) a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által közzétett tájékoztatásban foglaltaknak megfelelő elektronikus úton teljesíti.

 

A kérelmezőnek az e-papír szolgáltatást kell használnia, ahol be kell jelölnie, hogy cégként nyújtja be a dokumentumokat, majd az adatok megadásával a cégkapu azonosítja.
Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy az E-papír szolgáltatás igénybe vétele esetén címzettként Budapest Főváros Kormányhivatala Foglalkoztatási Főosztályát szükséges megjelölniük, témacsoportként a „Kormányhivatali ügyek”, ügytípusként a „Foglalkoztatási támogatások, közfoglalkoztatási és egyéb állami foglalkoztatási feladatok” választása szükséges.

 

A beadványok benyújtása záradék és hitelesítés alkalmazásával szükséges.
A 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet a digitális állampolgárság egyes szabályairól 69. § alapján:

 

Papír alapú irat záradékkal együtt történő digitalizálása

  1. Hitelesítési záradék készítése (melyben nyilatkoznak, hogy az elektronikus irat az eredeti papíralapú dokumentummal mindenben egyező), majd kinyomtatása, aláírása
  2. A papír alapú dokumentum(ok) és a záradék digitalizálása egyetlen (pdf. formátumú) fájlban
  3. Az elkészült iraton küldés során az e-papír szolgáltatás csatolmányok oldalán elérhető hitelesítés funkcióval történő hitelesítést vagy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás digitális aláírás funkcióját használhatják a regisztrált felhasználók.

 

Részletes szabályok, illetve a szükséges dokumentumok:

 

Tájékoztató külföldi állampolgárok magyarországi munkavégzéséhez

Tájékoztató a munkaerőigény bejelentés módjáról

Foglalkoztató adatlap

Munkaerőigény bejelentőlap természetes személy foglalkoztatók részére 

Kérelem a "nem összevont" engedélyezési eljárásban

Átvételi elismervény

Meghatalmazás (munkavállalási engedély eredeti példányának átvételéhez)

Bejelentés engedélymentes foglalkoztatásról

Előzetes megállapodás minta

Hitelesítési záradék minta

 

 



Budapest Főváros Kormányhivatala Foglalkoztatási Főosztály 1082 Budapest, Kisfaludy u. 11.
Tel.: (1) 477-5700 Fax.: (1) 477-5800 E-mail: foglalkoztatas.fovaros@ffo.bfkh.gov.hu